Küsisime kõikidelt presidendikandidaatidelt, milline on nende arvamus Haapsalu raudtee taastamise suhtes. Järgnevalt oleme välja toonud nende presidendikanditaatide arvamused, kes on meie kirjale vastanud. TÄIENDAME UUDIST!
Reformierakonna presidendikandidaat Siim Kallas. Haapsalu raudtee taastamine on luksusprojekt, mille majanduslikku tasuvust on raske kalkuleerida. Aga kes on öelnud, et me ei võiks endale pisut luksust lubada? Olen selle poolt. Haapsalu raudteel on natuke sümboli väärtust. Koos kuulsa raudteejaama ja idüllilise Haapsalu linnaga on see raudtee üks tervik. Miks mitte huvitavate turismirongide poolt kasutatav? Selliseid ronge sõidab Hispaanias, Šveitsis, Šotimaal. Muidugi paraneb ka Läänemaalaste ühendus Tallinnaga.
Sotsiaaldemokraatliku Erakonna presidendikandidaat Eiki Nestor. Olen teatavasti ülikoolis transporti õppinud ning kõik õpitu pole veel peast läinud. Seetõttu ütlen lihtsa tõe logistikast – raudtee saab olla tasuv juhul, kui kaupa või siis reisijaid vedada vähemalt 400 kilomeetri kaugusele. Haapsalu raudtee toetajad ei peaks sellest teadmisest kurvastama, sest nii Eestis kui mujal Euroopas sõidavad rongid sageli mitte seetõttu, et see oleks tasuv, vaid seetõttu, et valijad seda soovivad. Kui Eesti valijad seda soovivad, siis Haapsalu raudtee ongi olemas.
Keskerakonna presidendikandidaat Mailis Reps. Regionaalselt tasakaalus arengu tagamiseks pean ülioluliseks riigi infrastruktuuri arendamist kogu Eestis. Toetan kindlasti Haapsalu raudtee taastamist. Mul on väga kahju, et see küsimus on avalikkuse tähelepanust hoolimata siiani lahendamata. Tõenäoliselt tuleb see vajalik investeering ette võtta laenuraha toel, sest vastasel juhul räägime Haapsalu raudteest veel aastaid ilma igasuguste tulemusteta.Minu hinnangul tuleb senisest märksa jõulisemalt investeerida ka Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Tartu maantee neljarealiseks ehitamisse. Transpordivõrgustiku arendamine aitab elavdada majandust, parandab inimeste liikumisvõimalusi ning suurendab liiklusohutust. Ühtlasi leian, et riigil tuleb tagada tasuta parvlaevasõit Hiiumaa ja Saaremaa elanikele, kes on täna mandrielanikega võrreldes ebavõrdses olukorras.