Tänavu mais eraldas valitsus täiendavate taristuinvesteeringute programmist Riisipere – Turba raudteelõigu ehitamiseks kaheksa miljonit eurot. Antud lõigul katkes regulaarne rongiliiklus juba aastal 1995 ning raudtee demonteeriti aastal 2004. Valitsuse seatud eesmärkide kohaselt on Riisipere-Turba lõigu taastamise puhul tegu Haapsalu raudtee esimese etapiga. Selleks aga, et antud projekti saaks ellu viia, oli eelnevalt tarvis teostada keskkonnamõjude analüüs, mis nüüdseks on valminud ja avalikustatud.
Riisipere -Turba raudtee projekti keskkonnamõju hindamise objektiks oli 6,5 km pikkuse raudteelõigu ja sellel raudteeliikluse taastamine Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee Riisipere-Turba vahelisel lõigul. Keskkonnamõju hindamise peamiseks eesmärgiks oli kirjeldada raudtee taastamisega seotud ehitustegevuse ja raudtee käitamise olulisi keskkonnamõjusid ning nende leevendusmeetmed.
Esialgsete prognooside kohaselt võiks ehitustöö antud lõigul alata järgneva aasta sügisel. Raudtee pikendamisel paraneks transpordiühendus Riisipere ja Tallinnaga järgmistel Turba lähedal paiknevatel küladel: Viruküla, Lepaste, Ellamaa, Lehetu ja Nurme.
KMH programmiga on võimalik eelnevalt tutvuda avaliku väljapaneku jooksul 29. novembrist kuni 18. detsembrini 2017 elektrooniliselt Eesti Raudtee kodulehel, TJA ja Saue valla kodulehel ning paberkandjal TJA-s ja Nissi Vallavalitsuses.
KMH programmi kohta ettepanekuid, vastuväiteid ja küsimusi saab esitada kirjalikult Tehnilise Järelevalve Ametile hiljemalt 18. detsembriks 2017.
KMH programmi avalik arutelu toimub 13. detsembril 2017 Turba kultuurimaja saalis kell 15.00 – 18.00 ning 21. detsembril 2017 aktsiaselts Eesti Raudtee 7. korruse suures saalis kell 15.00-18.00.
Programmiga saab tutvuda siin: Riisipere-Turba KMH programm
Allikas: Eesti Raudtee